^na góre
  
  
  
Get Adobe Flash player

KĄCIK LOGOPEDYCZNY "Fabryka języka"

fabryka języka

 

logo1.jpg

           Drodzy Rodzice, witam Was w nowym roku szkolnym 2019/2020! Wakacje dobiegły końca, czas wrócić do dobrych nawyków- systematycznych, rzetelnych ćwiczeń logopedycznych z Waszym dzieckiem.
           Gratuluję tym, którym podczas letniego wypoczynku, udało się motywować swoje dziecko i choć od czasu do czasu utrwalać z nim ćwiczone głoski!
           Nowym Rodzicom wyjaśnię, a tym z którymi jestem w stałym kontakcie od zeszłego roku- przypomnę, jak wygląda procedura zakwalifikowania się dziecka na zajęcia logopedyczne.
        Rodzicu -jeśli cokolwiek Cię niepokoi, masz jakieś wątpliwości- jesteś mile widziany w gabinecie logopedycznym– chętnie pomogę!
           Pierwsze tygodnie września przeznaczone są na przeprowadzenie przesiewowego badania mowy, podczas którego sprawdzam, czy rozwój mowy Waszych dzieci jest prawidłowy; następnie-u tych dzieci, u których stwierdziłam jakieś nieprawidłowości-opóźnienia, zakłócenia, wady - przeprowadzam pełną diagnozę logopedyczną. Po przeprowadzeniu wszystkich diagnoz-rodzice dzieci zakwalifikowanych na terapię dostaną zgodę na zajęcia, informację z terminem zajęć dziecka.


Na zajęcia potrzebne będą zeszyty (dowolny format, grubość).

Liczę na dobrą współpracę oraz w razie jakichkolwiek pytań, problemów, wątpliwości- zapraszam do gabinetu w przedszkolu- znajdziemy rozwiązanie!

Poniżej przedstawiam godziny mojej pracy.


                                                            Życzę wszystkim udanego roku szkolnego!
                                                           mgr Anna Chmielewicz-Krzyżanowska
                                                                logopeda

ogo222.jpg

logo11111.jpg

logo22222.jpg

Jak zmotywoać dziecko do ćwiczeń logopedycznych?

 - Spróbuj jeszcze raz!
Jeśli próba prawidłowego wyartykułowania głoski kolejny raz kończy się niepowodzebiem, to powiedz: Nic się nie stało, spróbuj jeszcze raz.
- Stosuj zasadę małych kroków.
Krótkie i często powtarzane ćwiczenia skutecznie prowadzą do osiągnięcia poprawy mowy.
-  Bądź uchem dziecka.
Dziecko nie słyszy swoich błędów wymowy. Od Ciebie dowie się, czy wymówiło wyraz prawidłowo, czy nie.
- Nagradzaj dziecko za rezulaty i wysiłek.
Pamiętaj, że dziecko ciążko pracuje, aby nauczyć się nowego sposobu mówienia. Twoja pochwała i docenienie wysiłku są najlepszymi nagrodami i niezwykle skutecznymi motywatorami.
- Dostrzegaj najmniejsze sukcesy.
To ważne, aby zauważyć każdą poprawę w mówieniu. Widząc sukcesy nabiera się chęci do dalszej pracy.
- Koncentruj uwagę.
Ćwiczenia wykonywane z uwagą lepiej i szybciej są utrwalane. Ważna jest koncentracja uwagi nie tylko u dziecka, lecz także u rodziców.
- Nie przerywaj spontanicznych wypowiedzi dziecka poprawianiem błędów.
Nie przyspieszysz w ten sposób osiągnięcia rezultatów w terapii, a możesz zirytować i zniechęcić dziecko do mówienia.
- Nie porównuj dziecka z innymi.
Krytyka, porównywanie i obwinianie dziecka nie pomoże mu w poradzeniu sobie z trudnościami. W ten sposób podcinamy dziecku skrzydła i demotywujemy je.
- Nie zawstydzaj dziecka.
Mówienie: takie duże dziecko, a jeszcze sepleni przynosi duże szkody dla rozwoju psychicznego dziecka.
- Pozwól dziecku popełniać błędy.
To jest nieodłączna część procesu terapeutycznego.
- Nie używaj określeń typu: zawsze i nigdy.
To nieprawda, że Twoje dziecko zawsze popełnia błędy i nigdy niczego nie powiedziało bezbłędnie.
- Chwal nawet za najmniejsze osiągnięcia.
Dziecko powinno wiedzieć,że doceniasz każdy jego wysiłek i widzisz jak się stara, choć całkowity sukces jeszcze przed Wami.
- Terapia logopedyczna to nie czary –mary.
To systematyczna, codzienna praca. To ćwiczenie nowych nawyków artykulacyjnych.
- Baw się dobrze!
Ćwiczenia to Wasz wspólnie spędzany czas przeznaczony na zabawy i budowanie więzi rodzinnej.

 ogo333.jpg

Copyright © 2017. Przedszkole Publiczne w Kowalewie Pomorskim Rights Reserved.